Vou deixar que isto flúa, porque como din eles “as cousas créanse de forma bonita e inconsciente”.
Co novo disco de Rebeliom do Inframundo, ‘Amor ou Barbarie’, preséntase, quizais, a oportunidade de comezar a darlle un espazo a artistas galegos que non sempre teñen o recoñecemento e cobertura que merecen.
Escoito o disco antes de que saia, antes de falar co grupo e que me conten as súas inquedanzas, motivacións e inspiracións para compor este longa duración de 17 temas. “E podían ser máis, porque ‘Luminarias’ e outros temas quedaron fóra”, detállanme nunha entrevista feita na súa garaxe-local de ensaio. E, aínda que tento pensar en todas as sensación e cavilacións que me pasaban pola cabeza antes de falar cos cinco compoñentes (Nervo, Malvares de Moscoso, Frank, Movementss e Pol), non as lembro, porque o disco agora chega doutro xeito.
‘Amor ou Barbarie’ comeza cun tema homónimo no que, de primeiras, non soa unha voz masculina, pero si a de “un membro máis de Rebeliom”, que é Iria Medraño, unha constante dos traballos que levan feito ata o de agora. Guitarras fortes e lonxe do que se podería agardar dun grupo clásico de rap, pero é que eles teñen contadas cousas de clásico. “En cada disco queremos superarnos a nós mesmos, unha autoesixencia que chega a ser algo enfermiza”, comentan Nervo e Frank.
Unha intro que xa da a ver que o disco vai ser ‘hardcore’ e diferente e “non un Ilegal 2.0 que sería o fácil”. É o primeiro tema que se pode escoitar, pero o último en ser gravado. “Sempre o facemos así, cando temos todo o paquete envolto, hai que porlle o lazo e iso é este tema”.
Continúa o disco con ‘Esparta’, que vai levando ao ouvinte a un vórtice de enerxía frenética e, aparentemente, sen freo. O tema vai acompañado, como máis da metade do disco, dunha peza audiovisual de gran calidade. “Quixemos darlle máis importancia aos clips e así mesturar as dúas artes, música e audiovisual”.
Este videoclip presenta unha nova estética audiovisual de Rebeliom xa que non é Galunk, a súa produtora, ou Sergio Steel Cora, outro habitual, quen se encarga da dirección e produción.”Ao igual que coas bases do disco, quixemos ampliar horizontes e probar outras cousas”, destaca Nervo. Omar Romero é o director de este traballo e do seguinte que presentarán en breves, “pero non che imos dicir cal”, mófase.
Ademais dunhas letras cargadas de crítica política, no clip fan unha homenaxe “a todos os da crew e familia da Rebeliom xa que moitos practican artes marciais”, destaca Malvares.
Séguelle, ‘Sangue’, a primeira canción que gravaron no seu estudio despois da corentena. “Estabamos con moita autopresión, pero unha vez sacado adiante este tema, fíxonos clic a cabeza e sentímonos liberados”, conta Nervo. Tamén vén con peza audiovisual a cargo de Galunk e de protagonista ao actor Jacobo Lomba. O seu traballo interpretativo “é a hostia, púxonos os pelos de punta ver como interpreta o final do clip”. Unha vez desprendido desa sangue no mar podemos ver como sorrí aliviado, pero é que “A vida nom é YE YE /Sube e baixa o YO-YO/Ledo ou triste porque assim funciona o rollo” e ese matiz pódese apreciar no último medio segundo de primeiro plano na expresión negativa de Lomba.
‘Loitando cos demos’ é dos primeiros temas que vemos a Nervo máis como cantante que como rapeiro. “E como o tipo ten uns ‘huevos’ tremendos, a quen vai escoller para voz feminina? A ‘fucking’ ama da zona”, apunta Frank. A moañesa Wöyza completa este dúo cheo de química que “xamais pensei que as súas voces pegasen tan ben”, comenta Pol.
O videoclip está cargado de emoción e uns compases finais que non era un engadido para os últimos planos como pensaba, senón “un momento para que reflexiones sobre o que acabas de escoitar”, sinala Frank.
Chega ‘Baila’, o primeiro tema escrito durante a corentena. “Estaba realmente afundido e quixen facer un ‘beat’ de alegría absoluta e, cando llo pasei a Nervo, non tardou nada en facer a letra”, comenta Frank. Pese a isto, durante a gravación xurdiu a introdución ao tema da man de Malvares. “Eu son de escribir na miña casa, con tempo, pero Nervo pediumo alí mesmo e o que se me ocorreu foi facer un xogo coas cancións que a min me inspiran a bailar: ‘Cosmic girl’ e ‘Supersonic’ de Jamiroquai, ‘Blood on the dance floor’ de Michael Jackson, ‘Rivers of Babylon’ de Boney M. e ‘Purple rain’ de Price”.
En canto a peza audiovisual, a cargo de Sergio Steel Cora, “tiñamos claro que queríamos que fose unha festa nun garito con moita xente e así foi”.
E cando unha pensa que isto só pode ir cara arriba, chega ‘Ti’. Esta canción vén inspirada de ‘Crisantemos’ do grupo vigués Aphonic. “Levo moitos anos e estou moi feliz coa miña parella, pero apetecíame escribir unha canción que a min me gustaría escoitar se estivera nun momento así de crucial, xa sexa por unha parella ou noutro momento”, sinala Nervo. A peza audiovisual acompaña a intención da música, con un contraste de escenarios que busca transmitir esa sensación dunha ruptura de “te quero, pero non te quero”.
Non chegamos nin a metade do disco, e xa se pode atopar outra cor que racha coa sonoridade de ‘Amor ou Barbarie’. ‘Ninguén ten este flow’ é un tema no que o propio produtor do disco, Frank, presenta, xunto á o responsable dos efectos, Movements, a súa “película mental”, con ritmos máis sensoriais baseados en “Samurais, Tarrence Malick, movidas de sedución que tamén me molan”.
E coma se estiveramos nun circuíto de termas, toca facer contraste con ‘Copérnico’, canción que auguro moitos escoitaremos ao longo do ano e chimparemos con ela. A súa base de reggaeton non convenceu ao principio a todo o grupo, pero “e que sería moi sinxelo facelo con guitarras ou con unha base de ‘boom clap’, pero queríamos probar cousas novas. Este tema é pura lija con base de reggaeton e uns scratchs da hostia e iso é o que mola”, explica Nervo.
O videoclip, gravado no Observatorio Astronómico de Forcarei, ente outros sitos, non deixa monicreque sen cabeza, a xogo coa música.
Por se esta base non fose suficiente sorpresa, sigue o novo disco da Rebeliom con ‘Bachata da morte’. Unha bachata con aire galego e a dúo con Iria Medraño que reflexiona sobre a figura da morte. “Fala de estar agradecidos a ela por deixarnos seguir vivos”. O traballo audiovisual deste tema foi sacado o propio día de San Valentín, “o cal non foi a nosa intención” e mesmo algúns se sorprendían ao decatarse da coincidencia cando lles preguntaba por este feito.
‘Vendetta’ foi o primeiro adianto do disco, aínda que o público non o soubera. A finais de 2020 presentaban esta canción cun videoclip cheo de enerxía e loucura. “Foi moi divertido gravalo porque iamos correndo polas rúas de Teis e Coia coas máscaras. Mesmo en momentos nos que estamos facendo lume co spray e os meus veciños pasando ao carón”, mófase Nervo.
‘Nada é para sempre’ é un dos temas favorito do grupo. “A miña parella foi quen me inspirou para facer esta letra cando, nunha conversa, me dixo esta frase e me creou unha hostia mental facéndome darme de conta que nin miña filla, nen meus colegas ou mesmo meu can non son infinitos”.
En ‘Hefesto e Perséfone’ descubrimos a “película mental” de Malvares de Moscoso. Un tema que versa sobre a “morte de meu pai e os dous encontros que case eu mesmo teño con esta, especialmente o último, nos lumes do ano pasado no Courel”, explica o bombeiro forestal.
Quedan poucos temas e escóitase ‘Blaquinazo’ en colaboración con Hard GZ. “Eu levei a Pedro ao seu primeiro concerto e, por cousas da vida, non puidemos facer un tema xuntos antes”. No seu videoclip recrear o ‘making of’ do tema: “Quedamos un día para facer unha churrascada, levamos todo o equipo preciso, e entre carne, birras e festa foi saíndo a letra e a base”, conta Nervo.
‘Días no calendario’ xurde na cociña de Nervo. “Estaba escoitando ‘The truth’ de Nas e comeceime a divertir, realmente non quería facer isto pero, coma moitas cousas na Rebeliom, o bonito sae sen darlle demasiadas voltas”.
Na recta final do disco atopamos o tema máis cru, ‘Drogas’. “Todo o que di a letra, absolutamente todo, é certo, ten cero adornos”, sentenza.
A este séguelle ‘Volcans’, “unha historia de amor de verdade, non das empalagosas e idílicas, senón desas nas que podemos discutir e berrarnos, pero amámonos tantos que daríamos o que fose o un polo outro”.
E remata o disco con outra colaboración ‘hardcore’ xunto a Treintañeras Cañeras. ‘Non se vende’ é unha critica á “hipocrisía de todos eses grupos que adoutrinan sobre o escenario e non predican co exemplo”. Hai frases neste tema que corresponde a outra xente tamén familia de Rebeliom. “Confeti, falsos pogos/cacahuete pa’ los monos” ven da voz do pai de Frank. “El díxomo estando nun concerto dun festival e non ma puiden sacar da cabeza”, relata Nervo.
‘Amor ou barbarie’ está para quedarse porque “ou nos deixades amar, ou imos destrozalo todo”. E así é Rebeliom do Inframundo, un grupo ‘hardcore’ cunha sensibilidade a xogo.
Ao final, eles fan música pensando en que “isto vai quedar para toda a vida, isto non é comida rápida é un caldo guapo”, sentenzan dende o grupo.
Reivindican a "excelsa calidade" da obra de Ledicia Costas, "unha das máis lidas e premiadas do panorama literario galego
Josefa, que actuó con artistas como Manu Chao, Cristina Pato o Susana Seivane, fue una de las líderes del movimiento musical y cultural 'Bravú
Concibió a su hija como un proyecto para crear a la mujer del futuro, Hildegart, quien fue niña prodigio de la República
La cita busca consagrase como el mayor festival de cine de Vigo y uno de los pocos eventos dedicados al séptimo arte que existen en la ciudad
La UVigo abre este sábado su programa de rutas culturales con una andaina por algunas de las playas más importantes del norte de Portugal
No Events
Puedes encontrarnos en nuestras redes sociales o, si lo prefieres, ponerte en contacto con nosotros a través de contacto@metropolitano.gal
Saber todo lo que ocurre en Vigo y su área metropolitana es ahora más sencillo, rápido y directo gracias al nuevo servicio de alertas de WhatsApp de Metropolitano.gal
© Hansei Media SL